söndag 17 november 2013

biljett fixad

I helgen som gick har jag jobbat och tronarvingarna har campat hos mormor. Vid återseendet berättade plötsligt Prinsen mycket upphetsat och ivrigt:

" ja, mamma, så jag har ju gjort fyra biljetter också - till moster och mormor och till dig och Prinsessan. Det är en föreställning som ska vara på julen. Om Gud. Eller om det var Jesus, jag har glömt"

Jaha.
(öh)

Här flikar mormor in och förklarar att Prinsen själv alltså ska framföra en egen föreställning på julafton om Gud .För oss. Och att biljetterna nu är tillverkade och reserverade. Jag blev stum en liten sekund. Och naturligtvis mycket stolt över detta mycket passande och kreativa initiativ.

Nu räknar jag dagarna till julafton och föreställningen om Gud som min Prins ska framföra. En enmansföreställning av klass. Och jag har en biljett.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar