torsdag 24 januari 2013

ett steg in i skolan

Idag var det dags för öppet hus och information på skolan som prinsen ska börja på till hösten. Det slog mig innan jag gick dit att snart finns det ett skolbarn i familjen. En ny era. För honom och för mig. Och för att inte tala om skolan, som får världens finaste elev till sig. Vilken lycka för dom.
Såklart var jag tvungen att ta tag i rektorn och prata lite. Hon är ny. Väldigt ny. Men varken ung eller oerfaren. Hon förstod. Nickade och visade på att hon i alla fall visste vad jag pratade om. Bra start kände mamman som haft lite farhågor.

När jag kom hem såg jag mormor och prinsen genom köksfönstret. Dom satt och fikade och grejade med något. I stilla frid. Mycket vackert!
Många sådana stunder önskar jag honom, den lille store prinsen, som så ofta har "oro" i kroppen. Och knoppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar