tisdag 23 april 2013

kärleksregn

Prinsen har varit trött och hes. Lite sjuk nästan. Måndagen fick han därför tillbringa med mormor medan Prinsessan var på förskolan och Drottningen på jobbet. Det var riktig kvalitétstid för både mormor och Prins. Efter jobbet anslöt jag och innan vi åkte och hämtade Prinsessan ville han rita. Till mig ritade han. Inte ett öga torrt i mormorhuset!





 

Dock(med mycket torra ögon) konstaterar jag att teckningen är och uppenbarligen förblir upp och ner i min telefon. Jag till och med vände på telefonen när jag skulle ladda in fotot i bloggen - men icke!
Den som är nyfiken ombeds därför vrida sin dator, platta eller lur 180 grader för då kan ni se teckningen som den är tänkt. Kärleksregn. Det är många blommor i rad. På gräset. Sen är det röda moln som regnar en massa kärlek (på mig är tanken enligt konstnären).
För en Drottning vars Prins haft ett massivt motstånd mot att rita och skriva hela livet är den här teckningen mer värdefull än Mona Lisa. Så det så!
 
Det verkar också som om det här med att skriva ändå inte kommer att förbli ett megahinder (vilket jag oroat mig för). Han vill själv nu. Frågar tålmodigt om nästa bokstav i det han ska skriva. En hel bok med trollformler har han gjort på förskolan. Den är fantastisk. Hos mormor igår blev det följande:
 
 









 
 
Jag gillar dig med - min älskade Prins, men ett kärleksregn som ditt, blir svårt att toppa...

1 kommentar:

  1. Wow vilka fina! Förstår att dom är extra extra värdefulla!

    /Malena

    SvaraRadera