söndag 24 februari 2013

så arg

Idag har varit en sån där argdag. Det är dom mest energikrävande dagarna. Pust.
Det är sådana dagar som jag önskar att vi vore två föräldrar. Då hade jag kunnat gå ut en sväng, andats lite annan luft, pausat från skrik och bråk.
Det är kvällar som denna som jag inte känner nån större stolthet som mamma. Inte för att barnen gjort mig besviken, utan för att jag inte lyckades hålla mig själv sansad. Jag bidrog också till eländet. Jag sjönk för lågt. Om jag hade varit ett barn hade jag kanske skyllt på att "det var inte jag som började"... för det var faktiskt inte jag. Men här spelar det liksom ingen roll vem som börjar. Här gäller det bara att få ett slut på det. Och det förmådde jag inte idag. Blä.

Idag kunde inte Prinsen acceptera ett enda "nej". Han kunde inte heller låna ut en enda sak till Prinsessan. Idag sa Prinsen så många otrevligheter, att fast jag vet att det inte tjänar något till, blev skogstokig och lyfte ut honom ur rummet. Flera gånger. Idag tjaffsade båda barnen osedvanligt mycket med varandra och med mig.

Imorgon är en annan dag.
Då ska jag få gå till mitt jobb.
Paus alltså!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar