fredag 13 september 2013

"allt mamma"

Det är mycket med det ena och det andra. Drottningens löneplikter har tagit fart så där som det ska i september. Varje år. Därtill har vi skolsituationen för Prinsen som tar enorma mängder energi. Och tid. Då undrar jag lite hur jag tänkte när jag satte igång med helrenovering av Prinsessans rum i samma veva. Förmodligen gjorde jag inte det. Tänkte alltså.
Efter en härligt solig dag med tronföljare och extraprins i harmoni hela eftermiddagen, fick jag en timmes "Easy-Cover"-uppsättning innan solen gick ner. För den som undrar vad det är, går det bra att googla och om du efter det undrar om det verkligen är easy så kan jag redan nu avslöja svaret: NEJ! Det är inte easy.

Efter en sådan icke-easy-stund finns det nästan bara en sak som kan återställa humöret. Fredagskväll med Prinsen när Prinsessan redan gått och lagt sig. Idag hade jag turen att vinna över Ipaden. Det kan också ha varit så att jag mutade med kanelbullar.
"Du, hur trivs du i din skola egentligen?"
" Bra"
"Vad är det du trivs med då?"
"Allt mamma. Allt!"

Det svaret i ett mjukt och tandlöst leende, får mig att inse att vi avslutar skolveckan här och nu. Inga mer frågor från mig. Ingen mer tankeångest över allt som inte funkar hundra procent. Nu tar vi helg med orden "allt mamma"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar