fredag 8 mars 2013

jahapp

Igår pratade jag och Prinsen om att jag varit på kurs. Han undrade vad jag lärt mig och jag svarade att det var en kurs om autism. Då undrade han vad det var och jag svarade att det är något som vissa speciella människor har. Mhm.

Idag.

 "du vet den där kursen jag var på"
Ja
" det var ju en kurs om autism, och alla som var på den är föräldrar till barn som har autism."
(här tittade han lite på mig i en tystnadspaus)
"och det barnet i vår familj som har autism, det är du " (sa jag så glatt jag kunde)
 Jaha. Var är autism för nåt då?
"Det är att man är mycket mycket bättre på vissa saker än alla andra. Och att vissa andra saker kan vara svåra."
Vad är jag bra på?
"Du är ju mästare på Lego och att bygga grejer. Och uppfinningar. Och många andra saker."
Vad har jag svårt för?
"Ja, vad är det du har svårt för?"
Att låta bli saker. Det är alltid svårt.
"Ja, och ibland har du svårt att vänta på din tur."
 Precis.

Här tog ett mycket speciellt samtal slut. För tillfället i alla fall.
Men nu är det i alla fall uttalat.

4 kommentarer:

  1. <3klok mor och klok prins<3 vilket fin och naturligt samtal!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ryser. Och blinkar bort en tår. Vilket fint samtal! / Maria

    SvaraRadera
  3. Kloka och fina är ni, båda två! Kram

    SvaraRadera
  4. åh puh så bra det blev <3

    //a n n a

    SvaraRadera