fredag 22 mars 2013

rektorn ringer

Just som jag började undra lite om inte skolbeskedet ska komma snart så ringde rektorn, bara sådär en vanlig onsdag. Hon höll på med indelning av de 29 barn som ska börja på skolan och vill veta lite mer om Prinsen. För att göra en så bra placering som möjligt. För att underlätta redan från start. Förvisso sa hon på det öppna huset i januari att hon skulle ta kontakt med mig under våren, men innerst inne trodde jag inte hon skulle komma ihåg det. Hon kom ihåg. Hon ringde faktiskt. Jag behövde inte jaga henne. Och hon frågade bra saker.
Sådant känns bra i mamman.

För övrigt kan jag meddela att Måns Möllers "jävla pajas" var en hit. Du som inte var där missade något extraordinärt. Heja Måns och heja hans Viggo! Jag skrattade så att musklerna kring badringen värker idag. Det är ett mycket gott betyg!

1 kommentar: